اعلام مسیرهای گردشگری زیارتی عتبات ‌عالیات در استان ایلام

مرکز رزرواسیون هتل های عتبات-کربلا و نجف

02

مهر
1396

اعلام مسیرهای گردشگری زیارتی عتبات ‌عالیات در استان ایلام

ارسال شده توسط: عتبات هتل/ 2055 0

با توجه به نزدیک شدن به ماه محرم و اربعین حسینی (ع) و مرزی بودن استان ایلام به‌ عنوان دروازه عتبات عالیات مسیرهای مهم زیارتی عتبات عالیات این استان معرفی شد.

اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان ایلام، عبدالمالک شنبه‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی مسیرهای مهم زیارتی این استان را اعلام کرد. وی گفت:

بیشترین گرشگران استان را گردشگران زیارتی عتبات‌عالیات تشکیل می‌دهند. بسیاری از مردم ایران تلاش می‌کنند حداقل یک‌بار در طول زندگی به عتبات‌عالیات عراق مسافرت کنند و استان ایلام به‌دلیل داشتن مرزهای طولانی با عراق بهترین راه برای رفتن به عتبات‌ عالیات محسوب می‌شود.

به گفته‌ی وی، مسیر اول شامل چرداول، ایلام، صالح‌آباد، مهران و عراق است. این مسیر متعلق به گردشگرانی است که از مناطق مختلف کشور از مبدأ ورودی شمال وارد استان می‌شوند. مسافران آذربایجان، تهران، شمال و… از مهم‌ترین مسافران این مسیر محسوب می‌شوند. مسیر دوم نیز دهلران، مهران و عراق است. زائران جنوب کشور از جمله خوزستان، بوشهر، فارس و… که از جنوب به استان وارد می‌شوند از این مسیر عبور می‌کنند.

زائرانی که از شرق استان نظیر لرستان، اصفهان، مرکزی و … وارد می‌شوند این مسیر را برای رفتن به عتبات ‌عالیات عراق انتخاب می‌کنند. مسیر چهارم نیز ایوان، ایلام، صالح‌آباد، مهران و عراق است. این مسیر متعلق به گردشگرانی است که از مناطق مختلف کشور از مبدأ ورودی شمال وارد استان می‌شوند. مسافران آذربایجانی، تهرانی، شمالی و … از مهم‌ترین مسافران این مسیر محسوب می‌شوند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان ایلام در ادامه گفت:

در این راستا برنامه‌ریزی و سامان‌دهی مدیریت پذیرش گردشگران شامل اطلاع‌رسانی مناسب به گردشگران و زوار، تجهیز زیرساخت‌های لازم اقامتی، پذیرایی، اداری، ترانزیتی و تسهیل فرایندهای اداری و برقراری فضای مناسب تعاملی بین دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط می‌تواند در بهره‌وری بهینه و به فعل رساندن ظرفیت‌های موجود بسیار تأثیرگذار باشد.

وی اعلام کرد که مرز مهران مناسب‌ترین و بهترین راه برای فعالیت‌های گردشگری و زیارتی و یکی از مناسب‌ترین و مطمئن‌ترین مناطق برای فعالیت اقتصادی است.

شهر مهران حدود ۱۲ کیلومتر تا نقطه صفر مرزی و کمتر از ۲۰ کیلومتر با شهرهای کرد تبار بدره و زرباطیه عراق فاصله دارد. این شهر به‌عنوان حلقه اتصال مرکز استان واسط و بغداد عراق، و در طول قرن‌ها مهمترین گذرگاه ارتباطی مردمان دو سوی مرز بوده است.

شبکه رزرواسیون هتل های عتبات آمادگی دارد تا اقامتی آرام و آسوده را در این مکان مقدس برای شما رقم زند.

ارسال دیدگاه

لطفا یک نظر بنویسید.
لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
لطفا یک ایمیل درست وارد کنید